کدام خدا؟ – بخش یکم: نامیرایی در آینده بشر ۳۸

با پیشرفت علم که غیر ممکن، ممکن می شود آیا خدایی هست؟

تصور کنید در آینده نچندان دور با رشد دانش پزشکی و فن آوری و دیگر یافته های علمی بتوان چنین کاری را کرد:

نخست اینکه شما می توانید در آینده نه چندان دور، تمام حافظه و تجربیات روز خود را در یک رایانه شخصی به صورت روزانه ذخیره کنید. که هروقت اگر چیزی از یادتان رفت بتوانید از این رایانه که نقش حافظه جانبی شما را بازی می کند استفاده کنید. دوم اینکه نمونه دی.ان.ای D.N.A,  یا هر کد ژن مورد نیاز برای شبیه سازی شما در یک بانک اطلاعاتی ذخیره شود.

این دو امکانات که شاید در سالها پیش خیلی دور از ذهن به نظر می رسید، در دیدگاه انسان امروزی چندان غریب و دور از ذهن نیست.

فرتور مراحل چگونگی به نامیرایی رسیدن انسان ها در سال 2045 را نشان می دهد.

فرتور مراحل چگونگی به نامیرایی رسیدن انسان ها در سال ۲۰۴۵ را نشان می دهد.

تکنولوژی غیر قابل تصور، در خدمت همگان

شاید در سالهای اولیه آمدن چنین فن آوری ها، مانند به بازار آمدن دیگر فن آوری ها، قیمت تمام شده برای محصول مورد نظر بسیار بالا باشد و تنها اندکی ثروتمند قادر به خرید آن باشند. اما تجربه تاریخی و اقتصادی ثابت کرده که این فن آوری ها پس از چندین سال (معمولا یک دوره ۱۰ تا ۱۵ ساله) به یک کالای قابل دسترس برای طبقه متوسط شده و پس از یک دوره ۱۰ تا ۱۵ سال دیگر قیمت تا حدی پایین می آید که خرید چنین محصولی همگانی می شود.

نتیجه ترکیب این دو فن آوری به یکدیگر

احتمالا نخستین نمونه از محصول جدید شرکتهای بیمه در مورد بیمه عمر. یعنی اینکه شما با پرداخت مبلغ بالایی خود را بیمه عمر می کنید و اگر اتفاقی برای شما افتاد مانند تصادف، مرگ ناگهانی یا بیماری مرگ زا،  می توانند با مراجه به بیمارستان از شما یک نمونه شبیه سازی کنند.

البته پزشکان در صورت داشتن بیماری مرگ زا چون سرطان یا دیگر بیماری ها آن را از سلول های بنیادی شما پاک می کنند و نمونه سالم شما را شبیه سازی کرده و با کمک حافظه ذخیره شده از شما و انتقال آن به کولون شما، آن کولون دیگر تبدیل به خود واقعی شما می شود. دقیقن مثل شما می بیند، مانند شما حس می کند و فکر می کند و با کمک حافظه شما که اکنون به او منتقل شده، مانند شما تصمیم گیری و خاطره اندوزی می کند.

در این لحظه شما جسم خاکی خود را وداع گفته و در جسم جدید، کولون خود، به زندگی ادامه می دهید. حتی برای کسانی که پول بیشتری دارند و می خواهند همیشه در یک بازه سنی ویژه برای نمونه ۳۰ تا ۴۰ سالگیشان بمانند این امکان فراهم است و آنها می توانند هر۱۰ سال یک بار با پرداخت هزینه ها، جسم خود را به روز کنند.

انسان زمینی با بهره گیری از هوش سرشار و پشتکار خود، دامنه دانش خود را به قدری گسترده نموده که افسانه جاودانی شدن و نامیرایی آدمی، در حال تبدیل شدن به یک حقیقت محض است.

انسان زمینی با بهره گیری از هوش سرشار و پشتکار خود، دامنه دانش خود را به قدری گسترده نموده که افسانه جاودانی شدن و نامیرایی آدمی، در حال تبدیل شدن به یک حقیقت محض است.

نکته پایانی

با پیشرفت تکنولوژی و دانستنی های بشر، روز به روز اهمیت و رل خدای تصوری و خیالی کمتر می شود. روزگاری بود که بشر ناآگاه و بی دانش،  همه اتفاقات و پدیده های طبیعی را از خدا می دانست و دست خدا را در همه کارها می دید. از رعد و برق و باران گرفته، تا زمین لرزه و آتش فشانی و همه بیماری ها و دیگر پدیده ها را از عملکرد و برنامه ریزی خدا، از لطف و مرحمت، و یا خشم و عصبانیت او می دانست. در حالی که دانش امروز همه را رد می کند و اینگونه پدیده ها را  کنش های طبیعی می داند که هیچگونه ربطی به بودن و یا نبودن خدا ندارد.

بنابراین، به خوبی دیده می شود که با گسترش دانش و درک بیشتر انسانی، رفته رفته دست خدای خیالی و تصوری از کارها کوتاه گشته و به تدریج بازنشست می شود. تنها انسان های کم آگاه و بی مطالعه اند که از دانش روز بازمانده و بازهم ریسمان عقل و خرد خود را به خدای خیالی متصل می سازند.

  • مستراب الدنگ( سهراب ارژنگ)

    اونوقت از خودم هزاران کلون درست میکنم و به همشون میگم برینید به قبر کورش تا ابد
    اونوقت پارسها کلون دختر خواهر مادر خود را هزار تا کپی مکنند
    اونوقت اگه این علم دست پارسها باشه دنیا سگی میشه
    یعنی سگ(پارسها) صاحب خود(ترکها)را نمیشناسند

    • 007

       الدنگ این اطلاعات در سطح شعور تو نیست زیاد به مخت فشار نیار از پایین میزنه بیرون هاااااا
      یاشاسین ایشک لر

    • Mehdi_rahime

       آخه  زنا زاده گوت ورن  سه ترکلر  آبروسی  نیه  آپاروسه  ایت اوقلی  هیچ ندار  دره ننه سز  بو نمه پوخیری یوسه  بیلیدم  کیمسه  بیله سیکیدم بلو  بی شرافت بی ناموس .

      با درود فراوان خدمت جناب سهراب ارژنگ و پوزش از اینکه لازم بود این نادان هم ولایتی را با زبان خودش ارشاد کنم چرا که ظاهرا بدلیل بیسوادی و فقر شدید فرهنگی درک درستی از جملات و مفاهیم فارسی ندارد . از سایر دوستان هم عذر می خواهم .

      • atinaz

        متاسفم برای هموطنانم که با فحش وناسزا از هم پذیرایی میکنید میتونید همتون مودب باشید وبه نظرات هم احترام بزارید و فقط انتقاد کنید اون هم مودبانه …همیشه بین ادمای همگون باید ادمهای ناهمگون هم باشه چون واقعا لازمه اگه طرف مخالف نباشه اینهمه بحث نمیشه من همه کامنها رو میخونم وبهم خیلی کمک میشه که به حقیقت برسم ممنون کاش دفعه بعد بیام ببینم همه اینجا فرهنگ بالایی دارن به امید ان روز

    • پیروز

      میدانم مشکل روحی داری. من قبلا فقط پاسخ توهین های تو را انهم با اکراه دادم و در کل اهل توهین کردن تیستم.این را بدان که هیچ فارسی وجود ندارد که به بزرگانی همچون ستار خان و باقرخان و استاد شهریار و……… توهین کند. 

    • Taboo shekan

       دیگه داری شورش رو در میاری
      اگه ینجا به کوروش توهین میکنی نمی دونی رفتار اون با غیر فارس چی بود انقدر خوب که حتی وقتی به جنگ میرفت بجای خرابی سرزمین اون جا رو آباد میکرد نمونش همین بابل ها آیا وقتی به اونجا حمله کرد مردم رو به قتل رسوند و کتابخانه آتش زد و ویران کرد؟ آیا مثل تیمور لنگ ترک بود؟
      که با حمله به ایران اسم ایران به مدت طولانی ایران نبود؟برو تاریخ رو بخون ببین خاندان ترک چه بلای سر ایران آورد و چقدر همین تمور لنگ آدم کشت و خون ریخت بعدش بیا نژادپرستی کن من
       تو اصلا شعور نداری یک بار توهین کردی چیزیت نگفتیم دوباز توهین کردی چیزیت نگفتیم اما دیگه گندش رو در اوردی. من طرف صحبتم با امثال این ترکان نژاد پرست بود . ترکان میهن دوست ایران همواره مورد احترام هستند.

      • مستراب الدنگ

        کس کش عوض این دری وری ها به توله پاسبان این سایت بگو چرا کامنتهای منو حذف میکنه پدر سگ پارس

  • Roya

    به قول استاد بهرام مشیری که گفتند از بین خدایانی که بشر داشته این الله مدینه از همه عفب ماننده تر و از همه جنایتکارتره ! از حرفهایی که بهش منتسب می کنند پیداست . درود بر استاد که لپ مطلب را ادا کرد

  • G_J

    بنده خدایی که فکر می کنی با پیشرفت تکنولوژی عمر انسان زیاد می شود ! آیا مطالعه کردی کهٰ بدانی عمر انسانها در قدیم به مراتب بیشتر از عصر ICT  (عصر فعلی)بوده است!! و از خودت نپرسیدی چرا ؟ شما و گروه به ظاهر متفکری که نشستید و مبلغ جناب شیطان رانده شده هستید و خود از آن بی اطلاع اید؟ شما از علم ” احتمال ” (که شاید در عصر فعلی دستاورد دانشمندان غربی باشد.) اگر منطقی می اندیشید به عنوان برهان خلف یک درصد احتمال بدهید که شاید واقعا یک عالمی غیر از این عالم وجود دارد و این همه انسانهای موحدیکه (  اگر با آنها بنشینید و صحبت کنید متوجه می شوید که چقدر اخلاقهای خوبی دارند) مجذوب خدا و ائمه معصومین شده اند و به آنها اعتقاد دارند دلیلش چیست؟ شما به دنیایی دل بسته اید که همان انسانهای موحد که شما از آنها متنفرید مشغول زندگی هستند ٰ از لذتهای جنسی که شما به آن دل خوش کرده اید در حد خود بهرمند می شوندٰ از بسیاری از خوراکیهایی که شما می خورید بهره مندندٰ از تکنولوژی ٰ ماشین ٰ هواپیما ٰ اینترنت و…. که زحمات ساخت آنها در عصر فعلی بیشتر از غرب رسیده در جهت صحیح و گزینشی؟ بهره مند می شوند بنابراین انسانهای موحد از دست پخت انسانهای دنیا پرست استفاده و بهره لازم را می برند اما بدا به حال شما که از دنیا و دستاوردهای آنها خود را بی بهره ساخته اید !!!! پس بیندیشید و شما نیز زرنگ باشید ؟        

    • Taboo shekan

      من با نظر شما کاملا مخالفم یعنی چی عمر قدیمی ها بیشتر بوده این حرف رو به طور دقیق نمیشه زد چون که در قدیم بیماری های مختلف عدم رعایت بهداشت ،نوشیدن آب های آلوده و عوامل مختلف مثل جنگ ها و نبود امکانات درمانی و … مسلما عمر افراد کمتر بوده درضمن اثباتتون بدرد بچه گول زدن هم نمی خوره ؛ ببین اقا جان علم همینه (ریاضی ، فیزیک ، شیمی و …) علم دیگه ای وجود نداره درضمن اون افراد که میگید موحد و مؤمن از سگ هم پست ترن خودشون آلوده ی فساد های مختلف هستن اینا  در ظاهر این طوری هستن ولی” چون در خلوت روند آن کار دیگر می کنند” چند سال پیش یک کلیپ از یک آخوندی لو رفته بود که به زن همکارش تجاوز میکنه کلیپش هنوز تو youtube هست.  سعی کنید فریب این انسان های موحد هفت خط رو نخورید چون وقتی بهشون رو دادید ازتون سواری میگیرن خواصیتشون همینه.

      • G_JLKJGFD

        بنده به زبان خیلی ساده و مؤدبانه واقعیتی را بیان کردم  که اگر یک ذره منطق داشتید باید می پذیرفتید چون واقعا ساده تر از این نمی شد موضوع را شرح داد. و شما صرفا در محدوده درک و فهم خودت مسائل را می پذیری به این صورت که اگر شما تشخیص بدهی درست است ٰ پس درست است! و اگرتشخیص دادی درست نیست ٰ پس درست نیست ؟ عزیز دلم من یک سئوال از شما می پرسم ٰ شما وقتی در سنین کودکی بودی خیلی از مسائل را متوجه نمیشدی ولی وقتی بزرگ شدی خیلی از مسائل را متوجه شدی و پذیرفتی ٰبنابراین تا چیزی را نمی دانی انکار نکن؟  

  • احمد

    زحمت افتادی و چند مقاله خوندی ولی چون تخصصی در این زمینه نداری طبیعتاً درست متوجه نشدی! بگذارید کمی روشنتان کنم که بدانید محدودیت بشر فوق آن چیزی است که شما تصور می کنید. ۱- موجودات کلون شده معمولاً دارای درصد بالایی از اختلالات و ناهنجاری های ژنتیکی هستند و در مورد حیوانات تجربه نشان داده که عمر بیشتر آنها کوتاه بوده و جسم ضعیفی دارند. ۲-  وقتی که موجودی شبیه سازی می شود شروع زندگی اش از مرحله جنینی  است و پس از تولد مانند یک نوزاد یک روزه است و تصور شما که یک مرد ۵۰ سله که فوت کرد چند روز بعد شبیه آن تولید می شود منبعث از نا آشنایی شما به موضوع است. ۳- همراه با مرگ تمام اطلاعات و ادراک پیشین از بین می رود و نوزاد تازه متولد مجددداً باید تربیت شود و اینکه تصور کنید بعد از ۵۰ سال زندگی همان فرد قبلی خواهد شد  فکر اشتباهی است. دو قلو های همسان هم دارای مایه ژنتیکی یکسان هستند ولی به جز چهره معمولاً توانایی ها و موفقیت غیر یکسانی دارند. ۴- براساس کشفیات موضوع علم اپی ژنتیک، بیان ژن ها تدریجی و مرتبط با مراحل تکاملی انسان است. برای آنکه متوجه شوید مثالی می زنم: یک نوزاد پسر یک روزه هم ژن های مرتبط با رشد سبیل در بالای لب های خود را دارد ولی تا به حدی از تکامل نرسد این ژن بیان نمی شود ولذا تمام تکامل جسمی و عقلی انسان تازه متولد شده به حد ابتدایی خود می رسد. ۵- کمترین موفقیتی در ثبت دانسته های علمی و تجربیات ذهنی بشر، به نحوی که همانند یک کامپیوتر بتوان آن را مجدد در ذهن او وارد کرد وجود ندارد که اگر این گونه می شد تمام علم و تجربه یک فرد موفق را به افراد دیگر منتقل می کردند و دیگر نیازی به آموزش و تجربه نبود! همسانه سازی بشر تا به حال موفق نبوده و اگر هم انجام شود به امر و اجازه پروردگار عالم خواهد بود چنانچه در سوره دوم قران مجید می فرماید که علم را به اندازه ای که خود اذن داده در اختیار بشر قرار داده است و علم نوع بشر نمی تواند خدای متعال را در بر بگیرد. حداقل تشویقی که از شما میتوانم انحام بدهم این است که به جای روال معمول اتهام زنی و توهین به دیگران که باعث پس زدن خوانندگان از پذیرش حرف های تان می شود کمی مطالعه کرده اید و زمینه را برای نقد میزان درکتان از یک موضوع علمی فراهم کرده اید. 

    • بلی درست است ما تخصص نداریم ولی اطلاعات وسیع و تجربه گسترده ای داریم. تخصص را  هم می توانیم از شما کمک می گیریم.
      برای آگاهی اتان، زمانی که من کارم را با کامپیوتر آغاز کردم، یک کامپیوتر در اروپا به اندازه ساختمان یک آپارتمان دوطبقه بود. برنامه ها به واشنگتن فرستاده می شد و به صورت سریال هربخش آن ۳۰-۴۵ دقیقه وقت کامپیوتر را می گرفت تا پاسخگو باشد. امروزه یک لپ تاب آن کار عظیم را انجام می دهد.۲۰ سال پیش، از اینترنت خبری نبود ولی هم اکنون جهان بایکدیگر به هم دوخته شده ، و در یک لحظه می توان با چند نقطه متفاوت جهان به گفتگو نشست.سالیان پیش هنگامی که من پدرم را از دست دادم، دوروز به طول انجامید تا خبر درگذشت او را بشنوم ولی امروزه می توان در هرلحظه کنفرانس علمی از راه دور به پا کرد.میان مرگ و میر و عمر طبیعی نیز در جهان دگرگون شده است. علت این که مردم در گذشته به خدا و دین و ائمه و اجنه و فال و جادوگری و روی کتاب بازکردن و صدها خرافات دیگر می رفتند به دلیل آن بود که میزان آگاهی و دانش بشر بسییار کم بود. یک سرخک، سرما خوردگی، سینه پهلو، و دهها بیماری کوچک دیگر انسان ها را به کام مرگ می کشاند عمر متوسط ایرانی در ۷۰-۸۰ سال پیش ۴۰ سال، و در اروپا ۵۰-۶۰ سال بود ولی حالا بسیار افزایش یافته. هرنوع بیماری چنانچه زود بیمار آن را احساس کند و خود را به پزشک و بیمارستان رساند درمان پذیر است. پیش بینی علمی می شود که عمر متوسط انسان ها در ۲۸ سال دیگر به ۲۵۰ سال خواهد رسید. امروزه بسیاری از بخش های بدن را می توانند پیوند دهند. برنامه هایی در پیش است  که با رشد دادن به بخش های ناقص بدن، هرقسمت را بازسازی و ترمیم کنند. این ها کارهایی است که به سرعت در جهان در حال پیشروی است. شناخت DNA یکی دیگر از معجزات علم بیولوژی است که بسیاری از کارها را آسان کرده. پایان قرن ۲۰ را باید قرن اینترنت ، DNA، و فایبر اپتیک دانست. بی تردید قرن ۲۱ قرن اکتشافات عظیم پزشکی، شناخت کهکشان ها، و کیهان نوردی خواهد بود. حال، که مقاله ما سطحی و از روی نادانی و بیسوادی نوشته شده، شما محبت کنید مقاله ای علمی با استنداد به مدارک لازم برای درک بهتر ما و استفاده خوانندگانمان بفرستید تا چاپ و پخش کنیم. با سپاس از توجه شما- سهراب ارژنگ

      • احمد

        بخشی از زمینه تخصصی و علمی من در حول و حواشی این موضوع قرار دارد. علم بیوتکنولوژی برخلاف تصوری که برای دیگران و از نگاه دور ایجاد می کند به معنای تمام و کمال ثابت کننده خلقت واحد و وجود خداوند است و اگر ظرفیت چاپ مقاله ای با این مضمون را در سایت خود می بینید آدرس ایمیلی را اینجا قرار دهید و من می فرستم . شما هم می توانید مقاله را در معرض نقد بی غرض و علمی قرار دهید و من خوشحال می شوم اگر نظرات بدون تعصب و فارق از توهین و بی احترامی را ببینم. 

    • Taboo shekan

      اول از همه باید گفت که شما در بسیاری از استدلال ها مصادر به مطلوب کردید اگر برید دوباره مقاله رو بخونید میفهمید که نویسنده نگفت حتما این اتفاق ها خواهد افتاد ایشون با مقایسه عملکرد مغز انسان با کامپیوتر یک سری نکات رو بیان کردن شما میگید هرگز امکان ذخیره ی اطلاعات ذهنی انسان مانند کامپیوتر وجود ندارد خوب شما از کجا انقدر مطمئن هستید؟!
      و یک نکته رو بگم که البته در مقاله هم بهش اشاره شده بود. به طور مثال میگم تا حدود ۲۰۰ سال پیش راه درمانی برای مریضی هایی مثل طاعون و سل و وبا وجود نداشت بطوری که مثلا با طاعون اومدن توی یک شهر حدود یک سوم جمعیت اون میمرد اون موقع شاید تفکر بشریت این بود که “هرگز امکان درمان طاعون وجود ندارد” یا به طور مثال کی تا ۵۰ سال پیش فکر میکرد که انسان به فضا بره و اونقدر کشفیات مهم انجام بده ولی بشر تونست فقط با فکر کردن با تجربه با استفاده از خرد خود بتونه موانع ذهنی که هزاران سال به عنوان دین مردم رو گمراه میکنه رو کنار بزنه و به سمت پیشرفت و دنیای مدرن قدم بذاره هیچ بعید نیست تا ۱۰ سال دیگه انسان بتونه به وسیله ی همجوشی هسته ای خورشید درست کنه و یا با متلاشی کردن یک اتم بتونه بیپ بنگی بسازه و جهانی را خود بسازه درمورد علم بشر محدودیتی وجود نداره و خواست و اراده ی خدا هم از ریشه مغالطه هست (توضیح مبهم) درضمن کمی هم درمورد “انرژی اسکالر” تحقیق کنید بد نیست از این یافته ی بشریت که پزشکی را تاحد زیادی گسترش میدهد آگاه بشید
      شب خوش

    • مستراب الدنگ

      شما و افراد کمی مثل شما در بین اکثریت گم هستید من حتی کامنت پایین سما را قبل از خوندام و متوجه شدم آدم منطقی و با آگاهی به نظر میرسی
      اینکه بگی( هیج) فارسی توهین نمیکنه نه واقعی است بلکه خنده دار هم است فقط تو همین سابت نگاه کن به کامنتها
      تنها جوکها نیست این توهینها و کم بینیها براحتی در فیلم ها سریال ها و نوشته ها دیده میشه
      در ضمن شما دلیل علمی بیار ١: اگر کورش در جیحون کشته شد چطور قبرس در شیرازه مگر اون موقع نهش کش یخچالدار داشتیم؟٢:چرا تمام بناهای تاریخی ایران گلی و خشتی هستند و فقط پاسارگاد سنگی؟
      ٣:چرا تا ٨٠ سال پیش نه اسم کورش بود نه هخامنشی در هیچ کتابی یا مرجعی؟
      و صدها سوال دیگه از این قبیل که مرجع معتبر بین المللی همه را حقیقت محرض فرض میکنند حالا از اونا مرجع بدم که سومریها ترک بودند یا نه؟ همان مراجعی که تا ١٩١٨ به مدت ٧٠٠ سال زیر سلطه عثمانی بودند؟
      این توله سگ پارس حذف میکنه

    • Mostarab Aldang

      شما و افراد کمی مثل شما در بین اکثریت گم هستید من حتی کامنت پایین سما را قبل از خوندام و متوجه شدم آدم منطقی و با آگاهی به نظر میرسی
      اینکه بگی( هیج) فارسی توهین نمیکنه نه واقعی است بلکه خنده دار هم است فقط تو همین سابت نگاه کن به کامنتها
      تنها جوکها نیست این توهینها و کم بینیها براحتی در فیلم ها سریال ها و نوشته ها دیده میشه
      در ضمن شما دلیل علمی بیار ١: اگر کورش در جیحون کشته شد چطور قبرس در شیرازه مگر اون موقع نهش کش یخچالدار داشتیم؟٢:چرا تمام بناهای تاریخی ایران گلی و خشتی هستند و فقط پاسارگاد سنگی؟
      ٣:چرا تا ٨٠ سال پیش نه اسم کورش بود نه هخامنشی در هیچ کتابی یا مرجعی؟
      و صدها سوال دیگه از این قبیل که مرجع معتبر بین المللی همه را حقیقت محرض فرض میکنند حالا از اونا مرجع بدم که سومریها ترک بودند یا نه؟ همان مراجعی که تا ١٩١٨ به مدت ٧٠٠ سال زیر سلطه عثمانی بودند؟
      این چندین بار است مینویسم غوله ( مستراب ان رنگ) بیداو میشه حذف میکنه

  • continental89

    امید در این است , که روزی انقدر اگاهی انسانها بالا بره, که متوجه بشن , که خدا ساخته فکر بشر است و  خدا و دین برای تهکیم قدرت است . هر چه  روشنائی در تازیخ دینها بیشتر  وارد میشه , تاریکی انها بیشتر نمایان است  .  این چنین  است  تاریخ  اسلام. هر چه بیشتر راجع به دین اسلام  وحشی و جنائی نوشته بشه, تاریکی ان بهتر نشون داده میشه.

    Ora.N

  • Sahameddinghiassi

    تفرقه های که بین ما انداخته اند. حضرت محمد تنها یک دین آورد و آن همان اسلام بود در زمان حضرت محمد شیعه سنی حنفی و حنبلی شافعی مالکی اسماعیلی و… وجود نداشت پس اگر مقام حضرت محمد به عنوان پیامبر مهم است تنها دین او بایست یکی باشد.بقیه مذهب ها ساخته دست انسانها ویا تفسیر های متفاوت از منابع فقهی است. ولی چون ریشه یکی است عملا بایست مذهب ها هم که از یک ریشه یعنی اسلام سررشته گرفته اند با هم در ضدیت نباشند. ضدیت تفرقه و دشمنی بین مذهب ها و حتی بین دین ها ساخته دست استعمارگران و استحمارگران است. اگر سرچشمه یکی باشد هر قدر هم که آبها از سرچشمه فاصله بگیرند باز همان آب سرچشمه هستند که با مواد کف رود یا جوی مخلوط شده اند. آیا حضرت محمد بت پرست بوده قبل از اسلام یا دین یهودی ها را داشته است زیرا آن حضرت در چهل سالگی به نبوت وپیامبری مبعوث شد پس قبل از آن حضرت محمد چه دینی داشته است. یهودی که نبوده است و آیا در بین عربان قبل از اسلام ختنه وجود داشته است. هر مرد مسلمانی که ختنه نکند مسلمان نیست آیا حضرت محمد ختنه کرده بوده. البته بعضی از روحانیان میگویند که ایشان ختنه کرده و ناف بریده به دنیا آمده اند؟ حضرت عیسی تنها یک دین آورد ولی اکنون شاید بیش از شصت هزار مذهب در مسیحیت وجود دارد که همه آنها ساخته پرداخته دست روحانیون مسیحی است. بعضی از مذهب های مسیحی کلیسا های دیگر را حتی کلیسا های شیطان می پندارند و راهشان را غلط فرض میکنند حتی کلیساهای بزرگ مثل ارتدودوکس را خلاف میدانند. پس مسیر دین ازخط خارج شده است زیرا حضرت مسیح اینهمه مذهب های رنگارنگ نیاورده بود. دینها برای بهتر و راحتر زیست کرده مردمان آمده اند و برای اینکه بشر را هدایت کنند و از دشمنی فقر بیچارگی فلاکت برهانند. ولی درعوض عده ای دینکار وشیاد تمامی سرمایه ملی یک کشور را بنام دین می ربایند و مردم را در فقر بی دینی و بی علمی رها میکنند تنها چیزی که به آنان آموزش داده میکنند یک مشت خرافات جهل دورویی دروغگویی جانمازآبکشی و اخلاق فاسد است. شیادان دینی همراه با شیادان اجتماعی مردم را طبقه بندی کرده بجان هم می اندازند تا با کشتار همدیگر راه را برای آنان باز بگذارند. خودشان در قصرهای آسمان زندگی میکنند و درکنار دلبران فتان و سرمایه های تریلیون دلاری قرار گرفته اند ومردم را به آن دنیا و حوریان و بهشت های مملو از غذا و آب وعده وعید میدهند. شیخ عرب با اموال دزدی بیت المال مردم برای خودش در همه جای دنیا قصرهایی از تلا میخرد و مردم در فشار بدبختی و ناراحتی و بیکاری بی برنامگی بی دانشگاهی بی زنی و بی شوهری در فساد و خود ارضایی و اعتیاد و درماندگی بسر میبرند در صورتیکه وظیفه رهبران مسلمان ایجاد درس و پیشرفت دانش و ایجاد کارهای شرافتمدانه است نه اینکه با کینه و نفرت وتفرقه حتی پای همه کشورهای استعمار گر و استحمار کن را دوباره به سرزمین های مثلا اسلامی باز کنند. آنان رفقار نابکار دزدان بین المللی و شرکتهای غول بیمه و فروش مواد مخدر و منفجره هستند و تریلیونها دلار کشورهای مارا هزینه نفرت و جنگ و دزدی و غارت میکنند در صورتیکه این اموال ملی بایست صرف ساخت بیمارستان مسکن ایجاد کار و دانشگاه مدرسه و… بشود که نمیشود. بلکه با آنها توپ تانگ تفنگ وارد کرده به دست ما میدهند تا جنگهای فرقه ای و قومی تقویت شود و مارا سی سال است که بجان هم انداخته اند. برادر کشی و بی دانشی را در ما کامل کرده اند بچه بازی روشوت خواری دزدی فساد اعتیاد زن ستیزی آزار دیگران را در ما نهادینه کرده اند. امنیت را گرفته اند و بجای آن صد ها نفر را در بمب گذاریهای نامردانه میکشند. در صورتیکه بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرند آنان برادران شیعه هزاره مارا قتل عام میکنند و نام اسلام را هم خون آلوده و بد می نمایند. این قاتلان حرفه ای که از علم و دانش و حتی دین الهی بویی نبرده اند و نه قرآن خوانده اند و نه قانون انسانی میدانند تنها به نفرت و کینه مجهزند و شاید هم برای خاطر حوریان ملوس بهشتی به آدمکشی برادران مسلمان خود روی آورده اند. مشگل در کجاست؟ در بی خردی همگانی ما. مای خود پرست خود خواه خود بین و خودشیفته که حتی گفتارهای بزرگان خود را هم برای دزدی و غارت عوض میکنیم. جوانان ما کار میخواهند مسکن میخواهند دانشگاه و رفاه همسر و خانواده میخواهند ولی اینان بجای رفاه و دانش مردم را به گدایی رشوت خواری فرار ازکشورهایمان و پناه به کشورهای مثلا پیشرفته تشویق میکنند تاسرخر نداشته باشند و کسی مزاحم دزدیهایشان نشود. گروهی را باشست شوی مغزی و دادن معاش کافی برای کشتار دیگران تمرین میدهند. شریک دزد و رفیق قافله ا ند. با اسلام من درآوردی خود تمامی امنیت و زیبایی کشور مارا از بین برده اند با توپ تانگ بجان کشور ما و مردم ما افتاده اند با کشت کشتار وبمب گذاری مردم را ناقض و معیوب میسازند. آنان عروسکهای شرکتهای عظیمی هستند که دنیا را میگردانند. بیایید ماهم در برابر آنان متحد شویم و با روشنگری و دوستی و خرد ورزی و مهر ورزی و دادن اطلاعات درست مردم خود را در گیر اینان برهانیم. زیرا تامادامیکه خرافات و بیسوادی و بی خردی است ظالمانها و طالبانه ها هم دانسته یا ندانسته در خدمت قدرتهای غارتگر هستند که میخواهند کشورهای ما فقیر بیچاره مردم ما بی دانش آواره دربدر و متفرق باشند که گفته اند تفرقه بیانداز و غارت کن حکومت کن کشتار کن مردم بی تفاوت شده کاری با اینکارها دیگر ندارند. آنان آدمکهایی شده اند که سرنخشان بدست دیگران است

  • Sahameddinghiassi

    جدال و بحث های بین بی دینان و
    بادینان بجایی نخواهد رسید زیرا دانش ما و توانایی فکری ما بحدی نیست که بتوانیم
    ثابت کنیم که خدایی نیست یا هست؟ در عظمت این جهان هستی با همه پیچیدگی هایش ما
    حیران و سرگردان هستیم البته ممکن است روزی بشر با همکاری و همیاری هم به عوض جدال
    توهین و آزار بتواند مشگلها را حل کند که گفته اند رسد آدمی بجایی که بجز خدای
    نبیند  بنگر که تا کجاست مقام آدمیت. همه ما
    میدانیم که اگرتمامی دانشمندان جهان دور هم جمع شوند با معلومات و دانش امروزی ما
    ثابت کردن وجود خدا غیر ممکن است و نیز ثابت کردن نبودن یک خالق هوشمند نیز ممکن
    نیست.

     

    شما یک پشه را درنظر بگیرید که با
    همان وجود حقیر خود مثل هواپیما از زمین بلند میشود پرواز میکند تمامی تکنیک های
    پرواز مثل نشست اوج گرفتن بلند شدن را میداند قلب داشت مغز دارد دستگاه گوارشی
    دارد سیستم عصبی دارد  سیستم تولید مثل
    دارد و… روزی هم ایست قلبی میکند و جان میدهد و از بین میرود. یک حتی یک سلول در
    بدن ما که حتی باچشم غیر مسلح هم دیده نمیشود خودش دنیایی از اعجاز است. آیا تمامی
    این ساخت ساز ها ناگهانی و تصادفی بوده است و هیچ سازنده باهوشی در دی ان ها دخالت
    نداشته است و همه چیز خود بخود بوجود آمده است یک تخم یک گیاه را درنظر بگیرید که
    تبدیل به درختی غول آسا میشود و تمامی اطلاعات در آن تخم حقیر وجود داشته است. دانه
    ها انار را در نظر بگیرید که چطور منظم در کنار هم چیده شده اند؟ در بدن یک انسان
    میلیاردها سلول کار میکنند تا او حرکت کند کار کند  نقاشی کند و.. مردم آزاری نماید؟

    در بزرگی هم همین عظمت هست اینهمه
    خورشیدها و ستارگان که در پهنه فضا پخش شده اند و بهم نمی خورند در حالی که کروی
    شکل هستند بواسطه بزرگی زیاد بصورت مسطح به نظر میآیند فاصله بین بعضی از آنان از
    هم میلیاردها سال نوری است یعنی اگر ما با سرعتی به نور حرکت کنیم باید میلیارد ها
    سال در حرکت باشیم تا به بعضی از آنان برسیم. درست است که میگویند تمامی اینها
    تصادفی بوده و با بیگ بنگ یا ضربه بزرگی 
    بوجود آمده است ولی شک هم هست که چگونه ؟ کی و چرا؟ بدین ترتیب ثابت کردن
    اینکه همه اینها تصادفی بوده است تنها یک باور است و نمی توانند ثابت کنند که همه
    این نظم ها خود بخود بوجود آمده است وچرا؟

     

    در مقابل هم تمامی دانشمندان
    دیندار و علمای برجسته دینی نمی توانند با عقل و علم ما ثابت کنند که خدایی هست
    فقط از باور ما استفاده میکنند و دلایلی که میآورند هم دلایل منطقی و علمی بدون شک
    نیست؟ پس هم دینداران و هم بی دینان در برابر هم دست خالی هستند و هیچکدامشان
    توانایی ندارند که دیگری را کاملا متقاعد کنند. بزرگی فضا و جهان  و عظمت کوچکی آن هردو از دانش ما بسیار اکنون
    فراتر است. تمامی پیامبران و فلاسفه اخلاق هم تنها بما درس خوب بودن را داده اند
    پس تخطیه آن باری از دوش ما در این شرایط بر نمیدارد. اگر روزی بشر توانست از هیچ
    انسان مثلا خلق کند بدون استفاده از دی ان ا و یا بدون استفاده از اطلاعات سلولی و
    اگر بشر توانست که دنیا را به دستور خود درآورد و مثلا مرگ را ازبین ببرد ویا بدی
    و گناه را نابود سازد ویا همه مشگل های انسانها را حل کند آنوقت میتواند بگوید که
    خدا در وجود ماست و همانطوریکه فلسفه ایرانی گفته است به آنجا رسد که خدای را
    ببیند.

    حالا که هر دو طرف امکان متقاعد
    کردن همدیگر را ندارند و هر دو در از بین بردن شک ها عاجزند پس بهتر نیست که ما
    همدیگر را دوست داشته باشیم و باهم همکاری کنیم تا فساد  گرسنگی حماقت 
    دزدی  بیسوادی  جهل خرافات طمع  خود خواهی را از در خود نابود سازیم و همه دست
    بدست هم بدهیم تا دنیایی بهتر بسازیم.

     

    حضرت سعدی با یک بیت این را بیان
    کرده است که بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرند.   چو عضوی بدرد آورد روزگار  دگر روزها را نماند قرار  تو کز محنت دیگران بی غمی  نشاید که نامت نهند آدمی. همین طور بقیه فلاسفه
    و پیامبران هم نظیر همین گفته ها را تکرار کرده ا ند. منتهی ما بجان دل گوش فرا
    نمی دهیم  اگر مثلا این تریلیون دلارها که
    خرج نفرت  جنگ و دزدی و فساد و رشوه خواری
    میشود اگر صرف ایجاد کار  تحقیقات
    علمی  ساخت مدرسه  دانشگاه ها و بیمارستانها شود هم آلام بشر کم
    میشود وهم ما به اوج علمی خواهیم رسید.

     

    متاسفانه ما دینها  مکتب ها ادبی اجتماعی نژادها و ملیتها یا قومیت
    هارا عوض اینکه سبب دوستی و مهر کنیم بصورت حربه ای علیه هم درآورده ایم وبا حسادت
    ظلم و جور و بی مهری میخواهیم ثابت کنیم که آدمی خوب نیستیم. ما خودمان را تافته
    جدا بافته میدانیم و به وجود خودمان که یک راز است ولی در حقیقت یک مشت خاک و آب
    بی ارزش  بیش از حد می نازیم. تا در بستر
    مرگ قرار نداریم سر به تواضع و تسلیم در برابر عشق فرو نمی آوریم.

    آیا هیتلری که پنجاه میلیون انسان
    بی گناه را نابود کرد که بود آدم بود؟ صورت زیبای ظاهر هیچ نیست   ای برادر سیرت زیبا بیار. متاسفانه برق
    طلا  شهوت و زیادت خواهی غرور و خود شیفتگی
    ما باعث شده است که از آدم بودن و انسان بودن کنار برویم. و کارهایی را بکنیم که
    حیوانان وحشی هم نمیکنند. آیا مثلا شیران و ببران پنجاه میلیون از هم نوع خود را
    کشته اند؟ بزبان ساده تر این ماییم که زندگانی خود و دیگران را مشگل و دردسرساز
    کرده ایم. سالانه شاید میلیونها نفر تنها از این بی انسانی بودن ما حتی خود کشی
    میکنند چرا؟ سیستم مارا بصورت انسان بی تفاوت و یا ظالم در آورده است تمامی عشق ها
    و محبت ها مرده اند چرا؟ به همه ما درس دوستی و عشق نداده اند بلکه مارا مغرور خود
    خواه و طماع  بی احساس و مادی بارآورده اند
    آیا غیر از این است. پسری که به مادر بزرگش حمله جنسی میکند چه و که میتواند باشد؟
    انسان؟  کسی که دروغ میگوید  دزدی میکند (غیر از آفتابه دزدها) رشوه میخواهد
    به مال مردم هم تجاوز میکند به زنان و مردان با چشم ناپاک نگاه میکند ولی مثلا
    نماز هم میخواند روزه هم میگیرد  چه فایده
    ای برای اجتماع دارد؟ همدیگر را دوست بدارید همانطوریکه من شمارا دوست داشته
    ام  آیا همه مسیحیان به این گفته توجه
    میکنند؟  دنبال علم بروید حتی اگر درچین
    آموزش داده میشود یا علم بر زن و مرد مسلمان واجب است ایا شیوخ میلیارد عرب در این
    راه سرمایه گذاری میکنند؟ حج کسی که همسایه اش محتاج و یا گرسنه است آیا واجب است؟
    بچه بازی خوبست که آقایان مثلا قوماندانها انجام میدهند؟ آیا آزار زنان دختران
    کاری نکوهیده نیست؟

     

    اگر ما حضرت بهاالله را یک دانشمند
    فلسفی هم بدانیم با هشیاری تمامی گفت که ای اهل عالم همه شما بار یک دارید و
    برگهای یک شاخسار نگفت ای بهاییان  ولی آیا
    حتی تمامی بهاییان به این آموزه پیامبر خودشان که حتی برایش جان هم میدهند انجام
    میدهند یا دیگران را اغیار یا غیرها و خودشان را احباب یا دوستان  میگویند یعنی همان تعصب دینی در سایر مذهب را
    به ارث برده وبه گفته مولای خودشان توجهی ندارند. یا تعصب از بین برنده انسانیت
    است  هادم انسان است یا غیبت و بدگویی حرام
    است ولی آیا همه مومنان آن دین این کارها را روگردان هستند آیا همه بهاییان این
    پند ها را بگوش میگیرند؟

    آنچه ما اکنون به آن محتاج هستیم
    تا جامعه جهانی انسانی پیشرفت کند  
    علم  است عشق است محبت است  اعتماد است 
    دوستی است مهربانی و مهرورزی است. سعدیا مرد نکوکار نمیرد هرگز   مرده آنست که نامش به نکویی نبرند. 

    • با درود به شما، ما هم برنامه ای نداریم که با ادیان به جدال برخیزیم و بخواهیم باورهای انسان ها را چه درست، و چه نادرست به چالش کشیم. ولی مشکل ما ایرانی ها رژیم خونخوار و ضد انسانی است که با دستورات دین برگرفته از قرآن، روایات امامان، و شریعت پیامبر، بیش از ۷۰ میلیون هم میهنان ما را به اسارت و دربند کشیده و کشوری آباد و پیشرفته را بیش از صد سال به عقب رانده است. 
      در حقیقت جنگ ما جنگ با دین نیست و ما به همه ادیان و باورها احترام می گذاریم ولی با اسلام سیاسی که مانند بختک بر روی کشورمان افتاده و جوانان ما را به چوبه دار می بندد، در مبارزه و چالشیم. حال، تا شما چه فکر کنید؟.

  • Roya

    لطفا توجه کنییییییییییییییید

    دوستان عزیز کاربری بنام مستراب الدنگ که اسمش هم حتما برازنده شخصیت اش است ضمن اینکه با افکار پاره سنگی و کودکانه آبروی هم وطنان آذری را می برد سعی دارد که همه کامنتها را به بیراه بکشاند
    می بینید که همه دارن یکجورایی به مزخرفاتش پاسخ می دهند ! لطفا بهش پاسخ ندید D این از آن دسته عوامل حکومتی است که ماموریتشان ایجاد اختلاف و به بیراه بردن اینگونه سایتهای روشنگری است .

    با تشکر

  • Hotstar

    درود بر دوستداران ادیان قدیمی پارسی های باستان “زرتتشت و…..” من به عنوان مسلمانی که  به دین زرتشت روی آورده ام فقط می توانم در یک جمله از شما سپاس گذاری کنم
    .: لوتی دمت گرم:.

    • خرد

      من که هیچ دینی را قبول ندارم ولی شخص زرتشت را قبول دارم نه اینکه بخواهم زرتشی باشم .

  • Mostarab Aldang

    خصلت سلسله‌های پادشاهی و شبه‌پادشاهی در این است که می‌کوشند سلسله مغلوب را به انواع ترفندها و تبلیغات، بدنام و ویرانگر و بی‌کفایت جلوه دهند و خود را خوشنام و آبادگر و باکفایت. از سوی دیگر، چنانچه سلسله غالب فاقد مشروعیت قانونی یا پذیرش عمومی بوده باشد، می‌کوشد تا با ترفندها و تبلیغات موازی دیگری خود را به یک سلسله دور بچسباند و برای خود هویتی کاذب بسازد.این کاری بود که بسیاری از حکومت‌ها و بخصوص پهلویان که با حمایت و مداخله بریتانیا به قدرت رسیدند، بدان دست یازدیدند. آنان کوشیدند تا با به خدمت گرفتن مورخان وابسته به دربار، چهره‌ای سراسر کریه از قاجار بسازند و با تبلیغات گسترده این چهره را در ذهن و افکار عمومی غالب سازند. و نیز در اواخر دهه ۱۳۴۰ تصمیم گرفتند که با برگزاری جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی دُمب خود را یکسره و بی‌واسطه به موجود جدید و نوظهوری به نام کورش و هخامنشیان که برای ایرانیان ناآشنا بود، گره بزنند و خود را تداوم آنان بنامند.برای مقدمات اینکار لازم بود تا ابتدا تاریخ ایران در ماقبل کورش یکسره نادیده گرفته شود و زدوده گردد تا با چنین تاریخ زدایی، راه برای چنان ادعای موهومی که کورش بنیانگذار کشور ایران بوده است، هموار شود. لازم بود تا پیشینه‌ای ساختگی و قلابی از کورش ساخته شود و سپس با تبلیغات گسترده که سراسر رسانه‌های گروهی و کتاب‌های تاریخی و متون درسی را در بر گرفت، چنین تصوری را در باور افکار عمومی بقبولانند.از آنجا که کورش و هخامنشیان برای ایرانیان شخصیت‌های بکلی ناشناس و محجور بودند، لازم بود تا افتخاراتی به آنها منسوب شود. برای کسب چنین افتخارات موهومی، ابتدا متنی مجعول از منشور کورش فراهم شد و سپس کوشیدند تا افتخارات قاجاریان را از گردن آنان باز کنند و به گردن کورش و هخامنشیان بیاویزند. اینکار با همراهی عده‌ای از نویسندگان و مورخان و باستان‌شناسان انجام شد و آثار توجیه‌گرانه آنان در تیراژ وسیع چاپ و به رایگان در سراسر کشور و ادارت و مدارس و دانشگاه‌ها توزیع شد.اما آیا واقعاً و به راستی قاجاریان تا این اندازه کریه و بی‌کفایت، و هخامنشیان تا آن اندازه شریف و باکفایت بودند؟ این پرسشی است که نگارنده سعی می‌کند تا با مقایسه‌ای اجمالی میان قاجاریان و هخامنشیان، نگاه و اشاره‌ای گذرا بدان بنماید.- ایراد گرفته می‌شود که قاجاریان بخش‌های از کشور را از دست دادند. این ایراد البته درست است، اما اینرا نیز نباید فراموش کرد که هخامنشیان نه فقط بخش‌هایی از کشور را، که کل کشور را از دست دادند.- ایراد گرفته می‌شود که قاجاریان اهل حرمسرا و زن‌بارگی بوده‌اند. این ادعا نیز درست است، اما هخامنشیان نیز نه تنها دست کمی از قاجار نداشتند، که به مراتب از آنان پیشی گرفته بودند. قاجاریان دستکم زنان حرمسرای خود را با رعایت عرف متداول جامعه (درست یا غلط) انتخاب کرده و عقد کرده بوده‌اند. اما عمده‌ای از زنان حرمسراهای هخامنشی، زنان نگون‌بختی بودند که در جنگ‌ها به اسارت در آمده بودند و بین پادشاه (و از جمله کورش) دست به دست نیز می‌شدند. (بنگرید به: «زنان و چگونگی بخشندگی‌های کورش»).- ایراد گرفته می‌شود که قاجاریان حامی فرهنگ و هنر و دانش نبودند و ادعا می‌شود هخامنشیان پیشتاز دانش و فرهنگ جهانی بوده‌اند. این در حالی است که حدود هشتاد درصد از مجموع نسخ خطی بازمانده از روزگاران پیشین به عصر قاجار تعلق دارد. نسخی که شمولی گسترده در ادبیات، نجوم، جغرافیا، تاریخ، ریاضی، نقاشی، خوشنویسی و علوم طبیعی دارد. نگاهی گذرا به «فهرستواره کتابهای فارسی» از استاد احمد منزوی به روشنی دامنه وسیع آثار تألیف شده در عصر قاجار را نشان می‌دهد. اما هیچ سند و شاهد و نقل‌قولی وجود ندارد که در دوره هخامنشی حتی یک کتاب نوشته شده باشد. از عصر قاجار می‌توان فهرستی هزاران نفره از ادبا و دانشمندان را مشاهده کرد، اما از سراسر دوره هخامنشی حتی از نام یک ادیب یا دانشمند سراغی نیست. آنان برای رفع این کمبود، بعضاً نام دانشمندان بابلی و یونانی را جزو دانشمندان هخامنشی قلمداد کرده‌اند. تبلیغات مخرب تا چه اندازه می‌باید نیرو داشته باشد تا واقعیت‌ها تا این حد دستکاری و جعل شوند؟- پادشاهان قاجار و بخصوص ناصرالدین‌شاه، هم از هنرها و هنرمندان حمایت می‌کردند و هم خود به انواعی از هنرها (همچون خوشنویسی، شاعری، موسیقی، عکاسی، سفرنامه‌نویسی) آراسته بودند. اما شاهدی تاریخی وجود ندارد که عمده پادشاهان هخامنشی به چیزی جز جنگ و کشتار فکر کرده باشند.- قاجاریان فرهنگ و سنت‌های ایران را حفظ کرده و تداوم بخشیدند. موسیقی ایرانی، معماری ایرانی، خوشنویسی ایرانی و آیین‌های ایرانی در عصر آنان تداوم داشت و تکامل می‌یافت. در حالیکه در دوره هخامنشی نه تنها شاهدی از چنین رویه‌هایی وجود ندارد، که اگر هم داشت، جای خود را به هنرها و معماری ترکیبی یونانی- بابلی داد که در تخت‌جمشید و شوش پدیدار شد و توسط هنرمندان و صنعتگران یونانی، بابلی، مصری و دیگر نواحی ساخته شد. ساخت‌وسازهایی که به موجب کتیبه ششم داریوش در شوش (DSf)، پارسیان کمترین نقشی در ساخت آنها نداشتند. پس از دوره قاجاریان نیز مجدداً فرهنگ و سنت‌های ایرانی رو به افول رفت. معماری ایرانی قربانی معماری غربی، لباس ایرانی قربانی لباس غربی و آیین‌ها و آداب ایرانی قربانی آیین‌ها و آداب غربی شد.- ایراد گرفته می‌شود که مردم کشور برای قاجاریان اهمیتی نداشتند. این در حالی است که بخش قابل ملاحظه‌ای از بناهای عام‌المنفعه در ایران در زمان قاجاریان ساخته شده‌اند و از زمان هخامنشیان حتی یک بنای عام‌المنفعه (اعم از آب‌انبار، حمام، یحچال، کاروانسرا، مدرسه) شناسایی نشده است.- ایراد گرفته می‌شود که قاجاریان ستیزه‌جو و خشونت‌طلب بوده‌اند. این ادعا در مورد آغامحمدخان و نهایت بی‌رحمی و قساوت او با زندیه، و نیز تا حدودی در مورد محمدعلی‌شاه درست است، اما شامل حال دیگران نمی‌شود. قاجاریان نه توانایی خشونت‌ورزی و جنگ‌طلبی داشتند و نه تمایل به انجام آنرا. تقریباً تمامی جنگ‌های عصر قاجار با هدف دفاع از کشور در قبال حمله دیگران صورت پذیرفت. این در حالی است که جنگ‌های عصر هخامنشی، محصول زیاده‌خواهی‌ها، تجاوزگری‌ها و جهان‌گشایی‌های پادشاهانی همچون کورش و کمبوجیه و داریوش و خشیارشا بوده است. جنگ‌ها و هجوم‌هایی که منجر به نابودی بسیاری از تمدن‌های ایران و شرق باستان شد و میدان جنگ پهناوری به وسعت تقریبی شش میلیون کیلومتر مربع را در بر می‌گرفت. (بنگرید به مطالب برچسب شده با کورش و داریوش).- قاجاریان دست به نسل‌کشی و قتل‌عام عمومی نیازیدند؛ اما هخامنشیان و بخصوص کورش و داریوش بارها و بارها به سوزاندن شهرها، به بردگی گرفتن زنان و کودکان، و غارت اموال عمومی روی آوردند و بدان افتخار هم کردند. (بنگرید به مطالب برچسب شده با کورش و داریوش).- عمده پادشاهان قاجار اشخاصی مسالمت‌جو و بی‌آزار بودند. هر چند به دلیل دخالت‌های ویرانگر استعماری ناتوان و دست‌بسته بودند، اما به کشور و مردم آن تا حدی- کم یا زیاد- علاقه داشتند. آنان آشکارا تمایلی به سرسپردگی دولت‌های استعماری و از جمله بریتانیا نداشتند، اما راه خلاصی از آنرا نیز در خود نمی‌یافتند. همین روحیه و رویه بود که موجب شد دولت‌های استعماری در اتحادی مشترک تصمیم به سرنگونی آنان و جانشینی آنان با سلسله‌ای سرسپرده بگیرند. این در حالی است که هخامنشیان به چیزی جز بسط قدرت و گسترش حوزه فرمانروایی خود نمی‌اندیشیدند.- جامعه عصر قاجار توانست حتی از دل دربار شخصیت‌های برجسته فکری و فرهنگی‌ و خردمندانی همچون ادیب‌الممالک، میرزا عیسی فراهانی (میرزا بزرگ)، قائم‌مقام فراهانی، امیرکبیر، عباس میرزا، تاج‌السلطنه، فروغ‌الدوله، فخرالدوله و بسیاری کسان دیگر را پرورش دهد و بالنده کند. اما از عصر هخامنشی شاهدی از وجود چنین شخصیت‌هایی در دست نیست.- قاجاریان با اینکه لااقل در ظاهر مقید به مذهب بودند، اما مذهب را تبدیل به دکان عوام‌فریبی نکردند و روحانیون را آلت دست خود ننمودند. اگر از القابی همچون ظل‌الله استفاده می‌کردند، همچون دیگر القاب، جنبه فرمایشی داشت. اما هخامنشیان نه تنها خود را عمیقاً تحت عنایت و حمایت خدایان می‌دانستند و غارتگری‌ها و تجاوزگری‌های خود را خواست اهورامزدا به حساب می‌آوردند، که پیروان دیگر ادیان را فقط به این جرم که «اهورامزدا را ستایش نمی‌کنند»، به دست قتل‌عام سراسری سپردند. و اینکار را حتی چنان افتخارآمیز می‌دانستند که شرح آنرا در کتیبه‌ها بازنوشتند و از خواننده خواستند که «مبادا اینها را باور نکنی و دروغ پنداری». و نیز برای کسی که آنها را بازگو و تبلیغ کنند، دعای خیر کرده‌اند که «فرزندانش (یعنی سربازان آینده سپاه هخامنشی) بسیار شوند».  (بنگرید به کتیبه داریوش در بیستون).دروغ نیرومند است. بسا نیرومندتر از راستی. مدعیان «راستی» مظهر «دروغ» هستند. چنین است که حتی در زمان حاضر و در عصر ارتباطات و دسترسی آسان و گسترده همگانی به اخبار و اطلاعات، همچنان می‌توان دروغ‌ها و تحریف‌های بزرگی را به ذهن‌های ساده‌اندیش قبولاند و باوراند تا بتوان راه سلطه را هموار کرد.

  • Mostarab Aldang
  • Cadqoda

    اگر این مطلب شما درست باشد و اگر این ادعای دانش و پیشرفت درست باشد که منشا همه ی پدیده های زمین مانند آتش فشان و رعد و برق و … کنش های طبیعی است، برای من یک سوال پیش می آید که همین کنش های طبیعی از کجا و چگونه به وجود آمده اند؟؟؟؟
    بر فرض قبول کنیم که خدایی و جود ندارد، پس این کهکشان، این زمین با این همه عجایب و رمز و رازش که انسان با ادعای علم و دانشش باز خود را در مورد عجایب زمین ناتوان میداند و این انسان که از آبی بد بو و گندیده به وجود می آید و موجودات دیگر از ریز و درشتش، چگونه به وجود آمده اند؟؟؟؟ حتما آنها هم از کنش های طبیعی به وجود آمده اند!!!!
    اگر جواب این پرسش ها را دهید و برایم ایمیل کنید من نیز مانند شما خدارا میگذارم در کوزه و آبشو میخورم.

    اگر در دین اسلام سخنی از بلا و عذاب الهی آمده مثلا رعد و برق زده و یک ظالمی مرده، کسی نمیگوید که خدا بشکن زد و رعد و برق به وجود آمده. اصلا بنای خداوند براین است که زندگی بشر و حتی بلاها و  معجزاتش از راه های طبیعی باشند که خداوند فقط اراده کننده آنها است. برای مثال اگر بلایی بر قومی نازل میشد، هرگز بر سر آنها سنگ نمیبارید بلکه این باران بود که گاهی زیادی آن بلای خداوند بود و جریان طوفان نوح به وجود می آمد و گاهی کمی آن که خشکسالی به وجود می آمد، ما میگوییم منشأ این زیادی و کمی کنش های طبیعی است و منشأ به وجود آمدن این کنش های طبیعی خداوند است.

  • Amir Khosrozamiri

    من در زمینه هم گفتگوی قبلی وهم بحث جدید بدون اینکه بخواهم در اثبات وجود ویا عدم وجود خدا حرفی زده باشم توجه شما را به دو کتاب محقق ونویسنده وهیپنوتراپ وروانشناس دکتر مایکل نیوتون که چندین کتاب در این زمینه نوشته است که حاصل سی سال تحقیق او می باشد که دو تا از کتاب های او را که من خوانده ام وبسیار در من اثر گذاشته است ونگرش من را به جهان هستی عوض کرده است ومی دانم برای شما هم موثر است جلب می کنم این دو کتاب به نام سرنوشت روح وسفر روح می باشد
    Destiny of soul
    Journey of soul