پیامد دشمنی رژیم با کشورهای عربی، توطئه آنان، برای تصاحب جزایر سه گانه است ۶

ایران، در میان همسایگانی تنگ نظر

ایران، در گوشه ای از اروپا جای نگرفته تا با همسایگانی خوش نیت و یا دست کم بی نظر دمساز و یا در همکاری باشد. تفاوت های فرهنگی و تاریخی آنچنان میان ما و همسایگانمان زیاد است که همواره موجب تفرقه و حتی کارشکنی و دشمنی آنان است. کشورهای عربی دست کم به دو دلیل با ما دلخوش نیستند و در فرصت های مناسبی از کینه توزی و دشمنی نسبت به سرزمین و مردم ما کوتاهی نمی کنند: نخست آن که عرب ها ایران را به دنبال یورش تازیان ۱۴۰۰ سال پیش بدان، ارث پدری خود، حیاط خلوت ، و سرزمین غصب شده به وسیله ما می دانند. دیگر این که، عرب ها با داشتن رژیم های سنی مذهب، مذهب شیعه را انحرافی و ایرانیان را کافر می دانند.

اختلاف مذهب تنها به کشورهای عربی پایان نمی یابد. همسایگان دیگر مانند ترکیه، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان هم با بدبینی و کینه توزی مردم ایران را رانده شده از دین اسلام و در حقیقت کافر می دانند. همین اندیشه و روش فکری موجب گردید که در زمان فتحعلیشاه، مردم بخشی از سرزمین های از دست رفته ما چندان هم از جدا‌شدن از ایران نگران و ناراحت نبودند. کشور ترکیه به مناسبت تنش و برخوردهای تاریخی در گذشته، به ویژه در دوران صفویه، ایران را همیشه به صورت رقیب و همسایه ناسازگار تلقی کرده است.

سه جزیره ابو موسی، تنب بزرگ و کوچک که نزدیک مرزهای جنوبی ایران بوده، و همیشه به ایران وابسته و تعلق داشته اند.

سه جزیره ابو موسی، تنب بزرگ و کوچک که نزدیک مرزهای جنوبی ایران بوده، و همیشه به ایران وابسته و تعلق داشته اند.

روابط ایران با همسایگان در دوران رژیم گذشته

در دوران رژیم گذشته به چند دلیل، تنش و کشمکشی میان ایران و همسایگانش نبود:
۱- رژیم گذشته با درایت و کاردانی رفتاری متعادل و سیاستمدارنه ای با دیگر کشورها، به ویژه همسایگان داشت. تا آن جا که جهانیان ایران را کشور صلح و دوستی، و مردم ایران را ملایم، مهربان، و با گذشت می دانستند. سیاست ایران در برابر دو قدرت بزرگ شرق و غرب، به طور موازنه و کدخدامنشی با دو گروه بود. بر خلاف این رژیم ضد انسانی که شعارش؛”نه شرقی، و نه غربی”، یعنی خط بطلان کشیدن بر روی همه است.

۲- ایران، نسبت به همه کشورهای خاورمیانه کشوری توانا و پر قدرت بود، در حالی که کشورهای همسایه ما به ویژه عرب ها، عمومن بسیار ناتوان، پراکنده و غیر پایدار بودند.
۳- کشورهای باختری به ویژه آمریکا و انگلیس در گذشته همراه و پشتیبان ایران بودند. ولی امروزه، بر اثر زهرپاشی و دشنام گویی رژیم ولایت فقیه، به این دو کشور و اسرائیل، این پشتیبانی همه اکنون به کشورهای عربی انتقال یافته است.
در میان کشورهای خاورمیانه، اسرائیل، ترکیه، و مصر می توانند روابط دوستانه خوب و پایداری با ایران داشته باشند. بدبختانه رژیم جهل و جنایت و ضد مردمی ولایت فقیه، این دوستی ها را به دشمنی و کینه توزی بدل ساخته است.

نشست سران عرب در قطر که با توطئه ادعای پوچ و احمقانه مالکیت امارات بر سه جزیره ایرانی همراه بود.

نشست سران عرب در قطر که با توطئه ادعای پوچ و احمقانه مالکیت امارات بر سه جزیره ایرانی همراه بود.

کشورهای عربی مدعی جزایر سه گانه

ضعف و کجروی سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی ایران در این سه دهه از یک سوی، پیشرفت سرسام آور کشورهای عربی کناره خلیج پارس، دشمن کردن عربستان، به دلیل های گوناگون از جمله تلاش برای کشتن سفیر آن کشور در عربستان، موجب گردیده که همگی دست در دست هم داده، و به سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ، و تنب کوچک چشم طمع دوخته اند. یکی از گفتگوهای سران عرب در نشست قطر در تاریخ ۷ فروردین ۹۲ در این زمینه بوده است.

نکته مهم دیگری که کشورهای عربی را در برابر ایران و دشمن ما قرار داده است، دخالت رژیم ایران در اوضاع سیاسی بحرین، یمن، و دیگر کشورهای عربی، تحریک و تشویق آنان به شورش، و همکاری و همراهی با بشار اسد در کشتار بیش از ۷۰ هزار مردم سوریه بوده است.

دیدگاه اوباما در باره جزایر سه گانه

گویا آقای اوباما اظهار نظر نموده که ایران باید مشکل جزایر سه گانه را به دادگاه لاهه ارائه دهد. این گفتاری ناپسند و نادیده گرفتن حق مردم ایران است. در حقیقت، آقای اوباما با این بیان آب به آسیاب عربها ریخته است.

باید به آقای اوباما گفت، آیا دولت انگلیس که با زور جزیره فالکند متعلق به آرژانتین را به تصرف در آورده، رژیم آمریکا به آرژانتین توصیه ای کرده است که برای رفع شر انگلیس به دادگاه لاهه مراجعه کنند؟. بنابراین، مالکیت ایران بر جزایر سه گانه در هیچ کجا و جای هیچگونه بحث و گفتگو و مسالحه ای نیست. آنهایی که می خواهند به زور بخشی از ایران را تصاحب کنند، با مقاومت و برخورد سرسختانه ۷۰ میلیون مردم ایران روبرو خواهند شد.

مسافرت سال گذشته احمدی نجاد به جزیره ابوموسی که موجب خشم تازیان امارات را برانگیخت.

مسافرت سال گذشته احمدی نژاد به جزیره ابوموسی که موجب خشم تازیان امارات را برانگیخت.

پیشنهادی به دولت ایران

رژیم ایران چبابچه کمترین دلبستگی به یک پارچگی ایران داشته باشد، به سرعت در این سه جزیره کارخانه های تولیدی گوناگون، کانون های گردشگری، با همه امکانات درست کرده، و گروهی کارگر، تکنیسین، کاردان، متخصص و مردم عادی را بدین سه جزیره کوچ داده، زندگی مرفه و راحتی برای آنان درست می کند، تا با افزایش جمعیت ایرانی آن، سه جزیره برای همیشه قابل دفاع باشند. آن چنان که انگلیس ها گروه زیادی را به عنوان های گوناگون به جزیره  مالویناس Malvinas (فالکند )کوچ دادند. حال، در برابر گلایه و شکایت آرژانتین می گویند: “بیایید زیر نظر سازمان ملل متحد رأی گیری کنید که آیا ساکنین مالویناس (فالکلند) می خواهند تبعه انگلیس بمانند، و یا به آرژانتین بازگردند؟!”.

همین کلک و حقه بازی را انگلیسی ها در مورد جدا کردن بحرین از ایران به کار بردند. بدین ترتیب که بسیاری از اتباع خود را بدانجا کوچ داده، و در عرب های عقب مانده شستشوی مغزی ایجاد نمودند که اگر مستقل شوند، دولت انگلیس همیشه از آنان حمایت می کند. آنگاه ایران را در برابر عمل انجام شده قرار دادند.

  • سوای نکاتی که درباره جری تر شدن کشورهای عرب در خصوص جزایر سه گانه ارائه شد، باج دادن برخی مخالفان رژیم همچون شاپور بختیار به این کشورها در برابر دلارهایی که گرفتند نیز اثر گذار است. شاپور بختیار در دهه ۱۳۶۰ چندین بار در گفتگو با نشریات غربی، جزایر سه گانه را غیر ایرانی شمرد و دعوای ایران در این باره با همسایگانش را دیوانگی!!

    بختیار در گفتگو با تمام البرازی خبرنگار روزنامه السیاسه کویت در ۲۳ ژانویه ۱۹۸۲ معادل با ۳ بهمن ۱۳۶۰:
    “شاهپور بختیار: یقینا جزایر سه گانه مال ما نیست و ممکن نیست ما در آنها زندگی کنیم. پس برای چه در این مورد با همسایگانمان بجنگیم. بدون شک این کار دیوانگی است!”

  • نداآرا

    بدبختی ما اینجاست که تمامی طرفین از آمریکا اعراب ترکیه مصر و اسرائیل و کلا کل دنیا گفته تا این آخوندها از ما نوندونی ساختن
    آخوند پول نفت میدزده کشورهای همسایه و عرب کالای قاچاق بهمون میفروشن آمریکا عربارو آز ما میترسونه سلاح بهشون میفروشه ونزوئلا هواپیمای دست دوم میفروشه چین آت وآشغال
    نفت میدن نون قندی میگیرین همونم دوبله سوبله میکنن تو پاچه ما آخرش ه تحریم میشیم گشنگی میکشیم
    ولی خدایی از هیچ کدوم اینا ناراحت نیستم اینا رفتار خودشون رو دارن از اون احمقا و اوشکولایی ناراحتم که دهنشون صاف شده بازم میگین مسلحته تقصیر دین نیست تقصیر اسرائیله و غیره و غیره

  • kambiz

    هرچه باشد باز خواهم گفت
    هرگز نگسلد مهرتو از جان وتن من -ای ایران

  • neda

    پاینده ایران بزرگ

  • علی حسن

    بنام خدا
    سلام . اوباما هم باید راضی به این شود که سرخپوستان آمریکا شکایت آمریکائیها را به دادگاه لاهه ارجاع دهند و آمریکائی ها را از کشورشان بیرون کنند. کشور آمریکا از آن سرع پوستان آمریکا است که به زور آمریکائی ها آنرا گرفته اند .در ضمن کشورهای حاشیه خلیج فارس مال ایران است و دولت ایران باید این موضوع را به دادگاه لاهه ارجاع دهد و آن کشورها را از آنها بستاند.

  • suetafahome.rousi@iranian.com

    http://www.iranpressnews.com/source/204436.htm#
    ترامپ؛ فیلم: عناصر نظام با چهره‌ای رنگ پریده
    ترامپ از پوتین در برابر اتهام ‘قتل’ در روسیه دفاع کرد
    http://www.bbc.com/persian/38875904
    رئیس‌جمهوری لبنان خواهان ایجاد «منطقه امن» در سوریه شد
    https://www.radiozamaneh.com/323270
    افشای پول‌های پرداختی مجاهدین خلق به مقامات دولت ترامپ
    http://fa.rfi.fr/
    ————————————————————————————————————
    مارکسیست های روسی بنیان گزاران و حامیان اصلی رژیم ولایت فقیه بر سر یک دوراهی قرار گرفته اند . از یکطرف مثل پوتین د رمورد ترامپ ساکت هستند و منتظر شاید ترامپ و سخنان ظاهرا دوستانه او در مورد روسیه و شخص پوتین به نفع روسیه و تجاوز امپریالیستی آنها به اکراین و سوریه تمام شود و ا زطرف دیگر گلبول های سرخ مارکسیستی روسی آنها در حال غلیان است که علیه امریکا و دموکراسی لیبرال و سرمایه داری لجن پراکنی کنند . نه مارکسیست ها و نه رژیم تحت حمایت آنها ولایت فقیه روسی قادر به شناخت نظام امریکا ، ماهیت و تاکتیک ها و استراتژی های جناح های ان ، و براورد سمت گیری ها و اهداف نهایی آنها نیستند . چون تمام عمر از چرک نویس های مسخره و کلیشه ای لنین و استالین استفاده کرده و هرگز آنها را به روز نکرده اند . اینها تبلیغ میکنند که ترامپ از پوتین خوشش می اید ، میگوید اگر پوتین جنایت کار است ما آمریکایی ها هم جنایت کار داریم ! و بعد هم صابون به شکم سرخشان میزنند که شاید اینها به این معنی باشد که پوتین اجازه دارد بدون هیچ پرداختی به ترامپ به هر جا خواست حمله و آنجا را تصرف کند و دست نشانده بسازد . اما واقعیت میگوید که ترامپ برای سرکوب چین و تحت فشار قرار دادن آنها لازم میداند که پوتین را فریب داده و با بازی موش و گربه با او اول ترتیب چین را بدهد . دوم او از پوتین انتظار دارد که از هزینه امریکا در مبارزه با تروریسم اسلامی ( نه مخالفان اسد ) و محدود کردن ماجراجویان تروریست شیعه در ایران و عراق و لبنان سوریه و یمن کم کند یعنی به جای امریکا در آنجا ها نیرو وارد کند و سرکوب کند . به همون دلیل او عراق و ایران و سوریه و سودان و لیبی را کنار هم گذاشت ولی عربستان و افغانستان و پاکستان و مصر و تونس را معاف کرد . با یک تیر دو نشان زد . حالا روسیه در جاهایی که نفوذ دارد مسول سرکوب است و در جاهای دیگر باید قدرت و نفوذ امریکا را به رسمیت شناخته و در آنجا ها کاری نکند . تا اینجا چیزی جز درد سر گیر روسیه نیامده . باتلاق ها مال روسیه و ترکیه هم نماینده امریکا در آنجا هاست تا مواظب روسیه باشد . این تاکتیک هر لحظه خصوصا در صورت معامله شیرین چین با امریکا بهم میخورد و چهره واقعی ترامپ را روسیه ، مارکسیست ها و ج ا خواهند دید . همان گونه که ترامپ علیرغم همه شعارها علیه وال ستریت کابینه ای با بیشترین میلیاردر انتخاب کرد . در این قضیه ویزا هم فقط ایران و سوریه و یمن و سودان را نگاه خواهد داشت و عراق را زیر فشار جمهوری خواهان معاف خواهد کرد . لیبی هم بستگی به عملکرد حاکمان آنها دارد در چند ماه آینده . اینجا است که نقش رضا پهلوی به عنوان نماینده افکار عمومی مردم ایران اهمیت پید امیکند . او که حمایت بیشترین ایرانیان آمریکایی را در امریکا دارد و افکار عمومی ایرانیان در داخل به رژیم شاه و دوستی با امریکا نزدیکتر است تا مارکسیسم روسی و اسلام سیاسی ، باید با نزدیک شدن به استراتژیست های ترامپ انها را نسبت به واقعیت افکار عمومی و مردم ایران آشنا کند . وگر نه مجاهدین خلق یا کسان دیگری این کار را به صورت دیگری خواهند کرد و ممکن است نتایج ان به نفع مردم ایران نباشد . بنابراین بر همه مردم ایران خصوصا ایرانیان خارج کشور است که حول محور رضا پهلوی گرد آمده و دست ما رکسیست های روسی

    را که همه جا خودشان را سلطنت طلب قلابی و بختیاریست و سکولار قلابی جا زده و برای رژیم ج ا در خط روسیه و موشک پرانی کار میکنند رو کنند . باید رادیو فردا ، صدای امریکا ، بی بی سی ، دوچه ولله ، رادیو زمانه ، اخبار روز ، …. از این جاسوسان روسی پاک شود . همان گونه که ترامپ خواهان چک ایرانیان هنگام ورود به کهک امریکا ست در مورد اینکه آیا آنها واقعا به ارزش های آمریکایی اعتقاد دارند یا نه همین بر رسی باید در مورد نویسندگان ، روز نامه نگاران ، روشنفکرانی که اکنون در همه جا از جمله این رسانه ها هستند انجام شود . باید معلوم شود اختلاف اپوزیسیون با رژیم در چیست وقتی هر دوی آنها ضد نو لیبرالیسم و ضد امریکا و ضد اسرائیل و ضد اقتصاد بازار آزاد هستند ؟
    نباید بگذارید این ما رکسیست های روسی زیر عنوان علاقه ترامپ به پوتین پنهان شوند و به همان محور شرارت در منطقه خدمت کنند . رضا پهلوی باید مشخص کند چه گونه کسی خودش را هوادار ترامپ میداند ولی به فرهنگ امریکا دوستانه سلطنت طلبانی مثل گوگوش و ابی حمله میکند ؟ مگر سلطنت طلبان آمریکایی به ترامپ رای ندادند ؟ مگر در زمان شاه مردم و دولت ما با امریکا متحد نبودند ؟ مگر بیش از ۸۰ درصد مردم ایران خواهان دوستی با امریکا و دوری از روسیه و مخالف نابود کردن پول مردم برای اعراب نیستند ؟ مگر ما همیشه از اعراب چوب و خنجر نخورده ایم . حتا الان در همین دستور لغو ویزا ؟ چه کسی باید اینها را به نمایندگی از مردم ایران (نه رژیم روسی ولایت فقیه ) به امریکای ترامپ توضیح دهد ؟ پوتین الان چه میکند ؟ حتا برای دفاع از همین رژیم ولایت فقیه روسی او غایب است .